جیمی نت جیمی نت 10 ترفند برای بیدار شدن در صبح زود
پرتال تفریحی ابجی دانلود
عکس های بی حجابی بازیگران زن،عکس های لختی بازیگران زن ایرانی، عکس های لورفته بازیگران زن

10 ترفند برای بیدار شدن در صبح زود

گاهي اوقات براي به موقع رسيدن سر کار و يا هر جاي ديگري، زنگ ساعت خود را کوک مي کنيد تا از خواب بيدار شويد. اما قبل از آنکه از خواب سير شويد، ساعتتان زنگ مي زند و شما زنگ آن را خاموش مي کنيد و مي خوابيد و در نهايت ديرتر از خواب بيدار مي شويد و دير به سر کارتان مي رسيد. در حقيقت، يک عامل مهم براي راحت بيدار شدن از خواب در صبح زود، ريتم شبانه روزي و يا ساعت داخلي بدن است. اگر براي شما سخت است که صبح زود بيدار شويد، اين مطلب را بخوانيد!

1.علت بيدار شدن در صبح زود را بدانيد

براي انجام هر کاري از جمله سر يک ساعت مشخصي بيدار شدن از خواب، بايد دليل مشخصي وجود داشته باشد؛ مثلا آيا مي خواهيد با خانواده خود صبحانه بخوريد؟ يا مي خواهيد کمي ورزش کنيد؟ يا اينکه مي خواهيد خود را براي يک روز خوب آماده کنيد و يا از استرس ناشي از دير رسيدن به محل کار خسته شده ايد. بعد از اينکه دليل بيدار شدنتان در صبح زود معلوم شد، راجع به آن با خانواده خود صحبت کنيد، زيرا آنها نيز همانند ساعت زنگ دار مي توانند به شما در بيدار شدن کمک کنند.

2.راجع به کارهاي صبح روز بعد فکر کنيد

وقتي فهميديد بعد از بيدار شدن از خواب، چه کار بايد انجام دهيد، مي توانيد کاري کنيد که بيشتر بخوابيد. با کاهش فعاليت هاي صبح روز بعد، مي توانيد ساعت زنگدار خود را چند دقيقه ديرتر کوک کنيد. اگر تصميم داريد با اعضاي خانواده خود صبحانه بخوريد، شب قبل وسايل سر کار يا مدرسه خود را مرتب کنيد. 

3.ساعت داخلي بدن خود را بشناسيد

اگر شب ها دير بخوابيد و صبح با ساعت زنگ دار بيدار شويد، ممکن است ندانيد بدنتان به چند ساعت خواب نياز دارد. به طور کلي بدن، با روش هاي خاصي ساعات خواب خود را تنظيم مي کند، مثل پايين آمدن ناگهاني درجه حرارت بدن، کاهش ضربان قلب و ترشح هورمون ملاتونين در خون 1 تا 2 ساعت قبل از خواب. بيشترين اين تغييرات در ساعت 3 تا 4 صبح رخ مي دهد. سپس بدن خود را براي بيدار شدن آماده مي کند. پس يکي از بهترين کارها براي بيدار شدن در صبح زود اين است که شب ها 7 تا 8 ساعت بخوابيد؛ مثلا اگر مي خواهيد ساعت 6 صبح بيدار شويد و ساعت را براي اين ساعت کوک کرده ايد، بايد ساعت 10 شب بخوابيد. اين کار را چند هفته انجام دهيد، بعد مي بينيد که بدون ساعت زنگ دار هم مي توانيد از خواب بيدار شويد.

4.تحت نظر پزشک ملاتونين مصرف کنيد

بدن به طور خودکار هورمون ملاتونين را براي خوابيدن ترشح مي کند. هورمون ملاتونين را هورمون خواب مي گويند. شما مي توانيد تحت نظر پزشک از مکمل هاي حاوي ملاتونين نيز براي کمک به ساعت دروني بدنتان استفاده کنيد. بعد از چند شب مصرف اين مکمل، شما زود به خواب مي رويد و زود از خواب بيدار مي شويد. اما اين را بايد بدانيد که ملاتونين براي همه کم خوابي ها مناسب نيست و در برخي مصرف کنندگان، خواب آلودگي در روز بعد ديده شده است. افراد مبتلا به بيماري هاي خودايمني، ديابتي ها، افراد مصرف کننده قرص هاي ضدبارداري، داروهاي گشادکننده عروق، داروهاي آرامبخش و برخي داروهاي فشارخون نبايد خودسرانه اقدام به مصرف مکمل ملاتونين نمايند و حتما بايد با پزشک در اين رابطه مشورت کنند. 

5.قبل از رفتن به رختخواب، تلويزيون نبينيد

يکي از راه هايي که مي توان صبح زود بيدار شد، اين است که به مقدار کافي شب ها بخوابيد و قبل از خواب آرامش داشته باشيد. اگر قبل از خواب، تلويزيون ببينيد يا با کامپيوتر کار کنيد، به سختي مي خوابيد. حداقل يک ساعت قبل از رفتن به رختخواب، از اين وسايل استفاده نکنيد.

6.نور روشني را در اول صبح ببينيد

همانطور که گفته شد، تماشاي تلويزيون قبل از خواب، باعث مي شود به سختي به خواب برويد. اما تماشاي تلويزيون1 تا 2 ساعت بعد از بيدار شدن، مي تواند به تنظيم ساعت بدن کمک کند و اينطوري مي دانيد که زمان بيدار شدن است. در روزهاي آفتابي، با تابش نور خورشيد بيدار شويد و در روزهاي ابري، توسط نورهاي مصنوعي از خواب بيدار شويد. پياده روي کردن در صبح زود و يا خوردن صبحانه در هواي آزاد، باعث بهتر شدن خلق و خو و بهتر خوابيدن در شب مي شود. 

7.کارهاي شب خود را بررسي کنيد

ببينيد چه چيزي در شب با برنامه خواب و بيداري شما تداخل مي کند. شما بايد مجددا فعاليت هايتان را برنامه ريزي کنيد، براي مثال اگر تنها زماني که مي توانيد به کلاس ورزشي برويد، بعد از خوردن شام است، بايد بدانيد که اين کار مي تواند باعث کم خوابي شما گردد. پس بهتر است صبح زود، ورزش کنيد. بر اساس ارزيابي موسسه خواب، حدود 1 نفر از 4 نفر فرد بزرگسال معتقدند که برنامه هاي کاري آنها باعث مي شود که خواب کافي نداشته باشند.

8.کيفيت خواب خود را بسنجيد

اختلالات خواب همانند آپنه خواب و يا آلرژي ها و افسردگي ها مي توانند باعث پايين آمدن کيفيت خواب شوند. اگر شما به سختي مي خوابيد و به سختي از خواب بيدار مي شويد و در طول روز خسته و خواب آلود هستيد، نشاندهنده پايين آمدن کيفيت خواب شما مي باشد. بهتر است نزد يک پزشک برويد تا ببينيد مشکل کم خوابي شما مربوط به يک بيماري است يا نه. 

9.ساعت زنگ دار را دورتر قرار دهيد

اگر ساعت زنگدار را نزديک رختخواب خود بگذاريد، موقع زنگ زدن بدون برداشتن سر از بالش مي توانيد آن را خاموش کنيد و دوباره بخوابيد. بنابراين بهتر است ساعت زنگ دار را کمي دورتر از رختخواب خود بگذاريد تا وقتي زنگ زد، مجبور شويد از جايتان بلند شويد و آن را خاموش کنيد. با اين کار کمي هوشيار مي شويد و مي توانيد ديگر نخوابيد.

10.نظم خواب و بيداري را در تعطيلات نيز رعايت کنيد

اگر شب هاي جمعه تا ديروقت بيدار بمانيد و روز جمعه به دليل تعطيل بودن، دير از خواب بيدار شويد، با اين کار نظم خوابيدن و ساعت دروني بدن شما به هم مي ريزد و تمامي هفته بعد، خواب‌آلود خواهيد بود. لذا در روزهاي تعطيل هم مانند ساير روزهاي هفته، سر همان ساعت مشخص بخوابيد (دير نخوابيد) و سر همان ساعت معين بيدار شويد تا تنظيم ساعت داخلي بدن شما به هم نريزد. بر اساس تحقيقات، داشتن يک خواب خوب در تعطيلات باعث خوب خوابيدن و خوب بيدار شدن در طي هفته بعد مي گردد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط admin
آخرین مطالب